Dag iedereen!
Hieronder een prachtig gedicht van Dominique.
Het gedicht gaat over leerkrachten.
Veel leesplezier!
Elk kind
Is anders
Elk kind
Is speciaal
De kunst
En onze opdracht
Is om met elk kind
Te doen wat nodig is
Geef hem kennis mee,
Maar daarnaast ook liefde
Leer hem leven in vrede
Leer hem omgaan met verdriet
Leer hem spelen met anderen
En leer hem nemen en geven
Leer hem wat je zelf
Had willen leren
En leer het kind dit
Door jezelf te geven
Je eigen liefde Je eigen kennis
Leer het kind dit
Door kwetsbaar te zijn
Maar soms ook streng
Wees rechtvaardig
Wees oprecht
Maar wees vooral de leerkracht
Die jij zelf altijd wilde hebben.
Gedicht (link)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten