Dag allemaal!
Vandaag
op de werkplek was het fantastisch! Het was de startdag voor het muzisch
project van onze school. Dit project gaat over de kunstenaar Paul Klee maar de naam van de kunstenaar bleef tot het einde van de dag geheim.
Via een ‘cluedospel’ mochten de leerlingen rond en in de school vlaggen,
schilderijen en penselen van de kunstenaar zoeken in struiken, op het
speelplein, ... De kleuters gingen op zoek naar zijn werkmaterialen die hij
gebruikte om zijn schilderijen te creëren. De eerste graad ging op zoek naar
een schilderij van Paul Klee. De tweede en derde graad mochten op zoek gaan
naar de vlag van het geboorteland van de kunstenaar. Elke vlag die ze vonden
schrapten ze op hun briefje. Zo bleef uiteindelijk één land over namelijk
Zwitserland, het geboorteland van Paul Klee. Telkens de klas een opdracht tot
een goed einde bracht, kregen ze een letter.
In de
kerk konden alle klassen kort vertellen wat ze allemaal gevonden hadden over de
kunstenaar. Alle letters werden uitgehangen en daarna mochten ze zoeken naar de
naam van de kunstenaar. Na het vinden van de naam kwam er wat meer
uitleg over de kunstenaar maar ook over de activiteiten die nog moeten
komen in de loop van het jaar. Pop Amedee vertelde ons meer over Paul Klee.
Het was
een leuke ervaring!
Hiermee
zal ik mijn verhaal voor vandaag afsluiten.
Bedankt
om even te komen piepen op mijn blog!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten